جمعه، مهر ۱۷

سه راهی

سؤال:
اگر بنا باشد بین یک عوضی خوشحال یا یک آدم حسابی غمگین بودن یکی را انتخاب کنید چه می کنید؟

جواب:
حالت الف. شما کلاً اخلاق و وجدان و انسانیت را دایورت کرده و سعی می کنید حالش را ببرید اما از آنجا که این کاره نیستید، زمان زیادی نمی گذرد که وجدان خفتتان کرده و - متعاقباً یا مستقلاً - پروژه های حال و حولتان هم با شکست مواجه می شود. حالا شما یک عوضی غمگین هستید.
حالت ب. شما تصمیم می گیرید آدم خوبی باشید، بهای خوب بودنتان را بپذیرید، بپردازید و کار درست را انجام دهید. با تصمیمی قاطع شروع به تحمل سختی ها می کنید و اوضاع تا مدتی مطابق انتظارات پیش می رود اما اندکی بعد زیر بار ناملایمات وضع حمل کرده و کار صحیحی را که برای انجامش خود را جر داده بودید به گند می کشید.پس از آن به شکل مضحکی دست و پا شکسته به تلاش ادامه می دهید. دقیقاً به اندازه ای دست و پا شکسته که فایده ای از تلاشتان حاصل نشود اما برای رنج بردنتان کافی باشد. این بار هم شما یک عوضی غمگین هستید.
حالت ج. شما خودتان می فهمید که تلاش بی فایده است، خودتان را مسخره نمی کنید و از همان اول تصمیم می گیرید که یک عوضی غمگین شوید و به موفقیت چشمگیری در این زمینه دست می یابید.

نتیجه گیری:
- شما به هر حال یک عوضی غمگین خواهید بود. چه علی حسن، چه حسن علی.
- بعضی سؤالات بهتر است اساساً مطرح نشوند یا اگر شدند بی پاسخ بمانند یا نهایتاً اگر خیلی بر حل شدن اصرار داشتند از طریق پاک کردن صورت مسئله این کار انجام گیرد.

۴ نظر:

امین گفت...

تو پیامبر یک مغز معیوبی!

l'étoile brillante گفت...

تو حالت ب. چه طوری عوضی غمگین از آب در اومد ؟

مریم گفت...

راس میگه بچه.دومیش عوضی ساز نیس
عوضی که ادای غمگین بودن رو در میاره جا نیفتاد؟اون جوری خیلی عوضی تره!

Hans Schnier گفت...

(پای منبر بخوانید)مثل اینکه بین خواهرای گرامی یه شبهه ای ایجاد شده که جا داره پاسخ داده بشه. عزیزان توجه داشته باشند که "الاعمال بالنیات" مال حساب کتاب اخروی دوستانه، تو این دنیا "الاعمال بالنتایج" حکم فرماست. در موردی که منشا اثر پست حاضر بوده شما - به هر قصدی - وقتی گند می زنی و نتیجه ش تر خوردن تو زندگی یه نفر دیگه ست موجود انی به حساب میاید به هر حال.